بررسی روش های جایگزین بلیچینگ دندان‌

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان طرح لبخند اصفهان روش های جایگزین بلیچینگ دندان‌ را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر بنا به دلایل مختلفی از قبیل حساسیت دندان‌ها، وجود لکه‌ها و تغییر رنگ شدید، داشتن لثه‌های حساس و یا بیمار و … متوجه شده‌اید که نمی توانید از هیچکدام از روش‌های بلیچینگ برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده کنید. ممکن است دندانپزشک هر یک از گزینه‌های زیر را برای انجام این ترمیم به شما پیشنهاد دهد:

لمینت دندان

لمینت سرامیکی، مواد ترمیمی پوسته‌های بسیار نازک و محکمی هستند که با نصب شدن بر روی دندان‌های بیمار، بد رنگی و لکه‌های آنها را پوشش می‌دهند. از آنجایی که لمینت‌ها به صورت اختصاصی برای هر فرد ساخته می‌شوند، فرد می‌تواند میزان سفیدی دندان‌های خود را انتخاب کند. لازم است بدانید که ماندگاری سفیدی دندان‌ها با استفاده از این روش بسیار بیشتر از بلیچینگ است و تا حدود 15 تا 20 سال باقی می‌ماند. همچنین علاوه بر تفاوت‌هایی که در نحوه انجام آن وجود دارد، هزینه بالاتری نیز نسبت به بلیچینگ دارد.

کامپوزیت دندان

مواد ترمیمی مورد استفاده در این روش به صورت خمیر هستند که بیمار رنگ و میزان سفیدی آن را انتخاب می‌کند و دندانپزشک آن را بر روی دندان‌های بیمار فرم می‌دهد و با استفاده از نور لیزر محکم می‌کند و در نهایت برای جلا دادن و صاف یکدست کردن، آن را پالیش می‌دهد. در این روش نیز در واقع رنگ دندان‌های بیمار پوشانده می‌شود و علاوه بر تفاوت‌هایی که در نحوه انجام و مواد مورد استفاده در آن وجود دارد، هزینه بالاتری نسبت به بلیچینگ بابت آن دریافت می‌شود. لازم است بدانید که میزان ماندگاری آن نیز بیشتر بوده و در حدود 7 تا 10 سال باقی می‌ماند.

مقایسه بلیچینگ دندان در خانه و مطب | طرح لبخند اصفهان

ایمنی آفیس بلیچینگ نسبت به هوم بلیچینگ

استفاده از نور لیزر در آفیس بلیچینگ هیچگونه آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند و تنها بر فعال شدن ژل سفید کننده و اثرگذاری آن تأثیر می‌گذارد. انتخاب بهترین روش برای شما به انتظاری که از نتیجه درمان دارید و همچنین سلامت و سایر شرایط دهان و دندان شما بستگی دارد.

تفاوت تری‌های داروخانه ای با تری‌های دندانپزشک

تری‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، اندازه‌های مشخصی دارند و ممکن است اندازه آنها برای دندان‌های همه افراد مناسب نباشند، اما تری‌هایی که دندانپزشک به بیمار می‌دهد پس از انجام قالب گیری از دندان‌های هر فرد، به صورت اختصاصی برای او ساخته می‌شوند و اندازه‌ای کاملاً مناسب و استاندارد دارند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص طرح لبخند اصفهان

بهترین گزینه برای از بین بردن لکه‌های شدید و زردی زیاد دندان‌ها

معمولاً به این دلیل که در آفیس بلیچینگ از مواد با غلظت بالاتری استفاده می‌شود. می‌توان گفت که میزان تأثیر گذاری آنها بر روی لکه‌های شدید و یا تغییر رنگ زیاد دندان‌های مناسب‌تر است. اما لازم است بدانید که این احتمال نیز وجود دارد که این روش نیز نتواند تغییر زیادی در بهبود رنگ آنها داشته باشد و حتی در برخی موارد ممکن است. اصلاً تأثیری بر روی این نوع لکه‌ها و تغییر رنگ‌ها نداشته باشد. دندانپزشک روش‌های دیگری مانند لمینت و کامپوزیت را برای پوشاندن آنها پیشنهاد دهد.

توجه :

این مطلب توسط ادمین سایت طرح لبخند اصفهان ، مدیریت و منتشر شد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

روش های سفید کردن کامپوزیت دندان

مزایا و معایب اصلاح دندان خرگوشی با لمینت

روش های درمان بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

1 دیدگاه.

  • من برای اصلاح طرح لبخندم درمان بلیچینگ گرفتم و به خوبی انجام شد بدون هیچ عارضه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

سوالی دارید? چت در واتساپ