درمان و اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

درمان و اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

لبخند لثه­ ای Gummy smile یکی از مشکلات رایج زیبایی است که به دلیل وجود بافت اضافی لثه در دندان­های فوقانی به وجود می­آید. برای درمان لبخند لثه ­ای روش­های مختلف جراحی مانند جراحی فک و روش­های آسانی برای جراحی لثه مانند لیزر درمانی وجود دارد. اصلاح لبخند لثه­ ای با لیزر، علاوه بر داشتن حداقل عوارض جانبی، روشی بدون درد و آسان است. این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان متخصص جراحی لثه با لیزر درمان و اصلاح لبخند لثه ای با لیزر را مورد بررسی قرار می دهد.

نگران نباشید! زیرا این روزها با تکامل فناوری، ما برنامه درمانی کاملاً موثری داریم که می­توانید از آن برای رفع لبخند لثه ­ای یا لیفت لثه استفاده کنید، از جمله یکی از جدیدترین روش­های درمانی استفاده از لیزر برای خلاص شدن از شر هر گونه لثه اضافی است، از جمله عواملی که باعث خنده لثه­ ای شما می­شود.

علل داشتن لبخند لثه ای

تفاوت در رشد دندان ها

گاهی اوقات روش رشد دندان های اصلی شما باعث به وجود آمدن لبخند لثه ای میشوند. با اینکه این برای هر فردی متفاوت است اما یک بررسی در سال 2014 نشان دادن که این مشکل میتواند ارثی باشد. اگر لثه ی شما بخش زیادی از دندان را پوشش بدهد – وضعیتی که به آن فوران منفعل میگویند، نیز میتواند منجر به لبخند لثه ای شود.

اگر دندان های جلویی شما خیلی رشد کرده و یا بیش از حد رشد کرده باشند. ممکن است منجر به رشد بیش از حد لثه ها نیز شده باشند. این شرایط به عنوان اکستروژن دندانه آلوئولار شناخته می شود. لبخند لثه ای به همچنین می تواند به دلیل یک بیماری به نام “رشد بیش از حد فک بالا” رخ دهد. این زمانی است که استخوان های فک بالایی شما بلندتر از طول معمول خود می شوند.

اختلاف لب ها

اگر لب بالایی شما از لب پایینی نازک تر باشد هم میتوانید به لبخند لثه ای دچار شوید. و البته اگر لب های شما بیش از حد باز میشوند – یعنی زمان خندیدن زیادی کش می آیند – هم میتوانید دچار مشکل لبخند لثه ای شوید.

دارو

برخی از داروها و درمان ها نیز میتوانند باعث رشد بیش از حد لثه ها شوند. به این موقعیت “هیپرپلازی لثه” میگویند. داروهایی که از تشنج جلوگیری می کنند، سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف میکنند و یا فشار خون بالا را درمان می کنند، می توانند باعث رشد بیش از حد لثه ها شوند. در این موارد، باید نسبت به درمان این مشکل اقدام کنید. اگر درمان را نادیده بگیرید، رشد بیش از حد لثه ها ممکن است به بیماری های پریودنتال منجر شود.

برنامه­ های درمانی برای لیفت لثه شامل مواردی مانند جراحی فک و صورت برای تغییر موقعیت استخوان فک، عمل جراحی تغییر موقعیت لب، استفاده از بوتاکس، برداشتن عضلات و مورد دیگری است که بیشتر به نفع ماست: لیزر درمانی برای لبخند لثه ای.

میزان شیوع خنده لثه ­ای

به نظر می­رسد مشکل لبخند لثه ­ای در افراد جوان نسبت به افراد مسن بسیار رایج­تر است. طبق گزارش منتشر شده در وب سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)، شیوع خنده لثه ­ای در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال حدود ۱۰ درصد است. این هم یک واقعیت دیگر در مورد لبخند لثه ­ای است.

ریسک لبخند لثه ­ای در زنان در مقایسه با مردان بسیار بیشتر است. به نظر می­رسد این مشکل با افزایش سن فرد کاهش می­یابد. معمولاً تمایل به داشتن ظاهر جذاب بیشتر در گروه جوان در مقایسه با گروه مسن­ تر وجود دارد و خنده لثه ­ای که در افراد جوان ­تر شیوع بیشتری دارد، مسئله­ ای جدی در جامعه است، جایی که بر جذابیت به شدت تأکید می­شود.

عوارض عدم دمان لبخند لثه ­ای

همانطور که قبلاً نیز اشاره شده است، خنده لثه­ ای تهدیدی جدی برای سلامتی نیست. اما، این بدان معنی نیست که وقتی پوست لثه خود را بدون درمان رها کنید، با هیچ مشکل دیگری مواجه نخواهید شد. علاوه بر این که پوست لثه، ظاهر کلی شما را خراب می­کند، مواردی وجود دارد که اگر این مشکل را درمان نکنید، احتمالاً آنها را تجربه خواهید کرد. مواردی که در صورت عدم درمان لبخند لثه ­ای احتمالاً با آنها روبرو شوید در ادامه معرفی می­شوند:

  • احتمال پوسیدگی دندان در زیر خط لثه شما وجود دارد، چرا که ممکن است تمیز کردن آن مناطق سخت شود.
  • ممکن است در قرار دادن تاج دندان در آن ناحیه مشکل به وجود بیایید.
  • خطرات بیماری لثه و مشکلات بهداشتی به دلیل دشواری در تمیز کردن آن ناحیه از دندان­ها افزایش می­ابد.

برای جلوگیری از این مسائل، توصیه می­شود لبخند لثه ­ای را درمان کنید. بواسطه روش لیزر درمانی، این مشکل، معضلی مهم برای درمان ندارد و براحتی قابل رفع است.

اصلاح خط لبخند و مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی | جراحی لثه با لیزر

اصلاح لبخند لثه ­ای با استفاده از لیزر

استفاده از لیزر دندانپزشکی، برای همه افرادی که از انجام اقدامات دندانپزشکی دردناک واهمه دارند مناسب است. علاوه بر این، مناسب­ترین روش برای درمان لبخند لثه­ ای است. همچنین، استفاده از لیزر دندانپزشکی به منظور کاهش زمان بهبودی مورد نیاز و ایجاد ناراحتی کمتر در مقایسه با سایر تکنیک­های درمانی محبوبیت یافته است.

لیزر دندانپزشکی قادر است رگ­های خونی را که در طی عمل آسیب دیده ­اند، مسدود کند و موجب کاهش تورم و خونریزی در طی درمان و بعد از عمل ­شود. با استفاده از لیزر دندانپزشکی، دندانپزشک شما قادر به تغییر شکل لثه، افزایش طول دندان و برداشتن هرگونه بافت اضافی لثه خواهد بود.

طی روند درمان، بی‌حسی موضعی برای رهایی شما از هرگونه احساس درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطرات ناشی از لیزر دندانپزشکی در پایین­ترین حد ممکن است. این خطر وجود دارد که ممکن است نسبت به بی‌حسی موضعی که مورد استفاده قرار می‌گیرد واکنش آلرژیک داشته باشید. همچنین ریسک تورم بیش از حد و خونریزی شدید وجود دارد که هر دوی این موارد بسیار نادر است.

لیزر درمانی یک روش بدون درد، آسان و سریع است که شما را از شر هرگونه بافت اضافی لثه رها می­کند و لبخند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می­کند. تاکنون موارد موفق بسیاری وجود داشته است که استفاده از لیزر دندانپزشکی در درمان لبخند لثه­ ای را به عنوان یک روش مؤثر توصیف کرده و باعث شده که بیماران نتایج عالی بدست آورند و لبخندهای بهتری نیز داشته باشند! هزینه درمان بستگی به تعداد دندان­هایی دارد که باید بافت اضافی لثه از آن جدا شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص جراحی لثه با لیزر

میزان هزینه درمان لبخند لثه ای با لیزر

قیمت رفع لبخند لثه ای با لیزر بستگی به شخص متقاضی درمان و شرایط او دارد. میزان بافت لثه­ ها که باید برداشته شوند هزینه درمان را تعیین می­کند. علاوه بر این عامل، عوامل دیگری نیز وجود دارند که هزینه درمان را تعیین می­کنند.

برخی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده هزینه درمان شامل موارد زیر است:

  • در صورتی که درمان فقط شامل رفع مشکل یک یا دو دندان باشد، درمان هزینه کمتری می­برد.
  • در صورتی که نیاز به درمان کل خط لثه باشد، هزینه درمان افزایش می یابد.
  • علاوه بر این اگر در طول روند درمانی لازم باشد که دندانپزشک زمان بیشتری را با سایر درمان­های دندانپزشکی، مانند قرار دادن تاج دندان، لمینت دندان به همراه لیزر دندانپزشکی سپری کند، هزینه درمان افزایش می­یابد.

نکات مراقبت­ی در زمان ریکاوری لیزر درمانی دهان

این امر مهم است که درباره زمان بهبودی بعد از عمل و همچنین انتخاب روش درمانی برای مشکلات پوستی و لثه آگاهی داشته باشیم. همه ما می­دانیم که در حال حاضر روش لیزر درمانی بسیار ساده است و به طور کلی فقط چند دقیقه طول می کشد. خوشبختانه زمان بهبودی پس از لیزر نیز بسیار کوتاه است. زمان بهبودی بعد از عمل در روش لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش­های درمانی بسیار سریع است. روش لیزر درمانی از فناوری پیشرفته­ای استفاده می­کند که به بسته شدن اتوماتیک رگ کمک می­کند. با توجه به این فناوری، بیماران بعد از اتمام درمان، تورم و خونریزی کمتری را تجربه می­کنند.

توجه :

این مطلب توسط ادمین سایت جراحی لثه با لیزر ، مدیریت و منتشر شد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

اصلاح خط لبخند و مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

تشخیص و درمان علل بوی بد دهان با لیزر

درمان علل و علائم حساسیت دندان با لیزر

سوالی دارید? چت در واتساپ