بررسی درمان فرنولوم زبانی با لیزر دندانپزشکی

فرنولوم زبانی، نوار کوچکی از بافت که قسمت زیرین زبان را به کف دهان متصل می‌کند. گاهی اوقات می‌تواند به‌طور غیرمعمول کوتاه یا سفت باشد. که باعث ایجاد وضعیتی به نام بند زبان یا آنکیلوگلوسیا می‌شود. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان متخصص طرح لبخند اصفهان درمان فرنولوم زبانی با لیزر دندانپزشکی را بررسی می‌کنیم.

بستن زبان می تواند بر نوزادان، کودکان و بزرگسالان تأثیر بگذارد و منجر به مشکلاتی در شیردهی، بیان گفتار، بهداشت دهان و دندان و عملکرد کلی دهان شود. با این حال، به لطف پیشرفت در فناوری دندانپزشکی، درمان فرنولوم زبانی با استفاده از لیزرهای دندانی به عنوان یک راه حل بسیار موثر و کم تهاجمی ظاهر شده است.

به طور سنتی، اصلاح گره زبان شامل یک عمل جراحی با استفاده از چاقوی جراحی یا قیچی جراحی برای آزاد کردن یا برداشتن بافت محدودکننده بود. این رویکرد اغلب به بیهوشی عمومی برای نوزادان و بی حسی موضعی برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیاز داشت و با ناراحتی، خونریزی و دوره نقاهت طولانی تر همراه بود. درمان لیزر دندان برای فرنولوم زبانی جایگزین مناسب تری برای بیمار ارائه می دهد.

لیزرهای دندانی از پرتوهای متمرکز نور برای برداشتن دقیق و ایمن بافت ها یا تغییر شکل آن استفاده می کنند. هنگامی که به فرنولوم زبانی اعمال می شود، انرژی لیزر توسط بافت جذب می شود و باعث تبخیر یا از بین رفتن آن با کمترین تأثیر بر ساختارهای اطراف می شود. این روش در مطب دندانپزشکی انجام می شود و معمولاً سریع، دقیق و به خوبی توسط بیماران در هر سنی قابل تحمل است.

جراحی فرنوم زبان یا لب با لیزر (فرنکتومی) | جراحی لثه با لیزر

کاوش در روش های مختلف لیزر درمانی دندان

یکی از مزایای کلیدی استفاده از لیزرهای دندانی برای درمان فرنولوم لینگوال، دقت آن است. دندانپزشک کنترل کاملی بر برداشتن بافت دارد و اطمینان حاصل می کند که فقط مقدار لازم فرنولوم برداشته می شود و در عین حال یکپارچگی بافت های اطراف را حفظ می کند. این دقت خطر عوارض را کاهش می دهد. ناراحتی بعد از عمل را به حداقل می رساند و بهبود سریعتر را تسهیل می کند.

درمان با لیزر دندان برای فرنولوم لینگوال اغلب بدون نیاز به بیهوشی عمومی حتی در نوزادان انجام می شود. این روش به طور کلی به خوبی تحمل می شود و بسیاری از نوزادان می توانند بلافاصله پس از انتشار لیزر شیر دهند. کودکان بزرگتر و بزرگسالان معمولاً کمترین ناراحتی را در طول عمل تجربه می کنند و می توانند فعالیت های عادی خود را مدت کوتاهی پس از آن از سر بگیرند. در مقایسه با روش‌های جراحی سنتی، درمان با لیزر دندان دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری و تجربه راحت‌تری پس از عمل ارائه می‌دهد.

جدای از فواید فوری، درمان با لیزر دندان برای فرنولوم زبانی می تواند اثرات مثبت بلندمدتی بر سلامت و عملکرد دهان داشته باشد. با آزاد کردن بافت محدود کننده. این روش دامنه حرکت و انعطاف زبان را بهبود می بخشد و امکان بیان بهتر گفتار و اقدامات بهداشت دهان را فراهم می کند. همچنین می تواند از عوارض بعدی مانند مشکلات جویدن، بلع و ایجاد مال اکلوژن دندان جلوگیری کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص لیزر دندانپزشکی اصفهان

روش رهاسازی فرنولوم زبانی با لیزرهای دندانپزشکی به دلیل اثربخشی و ماهیت بیمار پسند آن، مورد توجه و پذیرش جامعه دندانپزشکی و پزشکی قرار گرفته است. با این حال، مشورت با یک متخصص دندانپزشکی واجد شرایط که در انجام روش های فرنکتومی لیزری تجربه دارد، ضروری است. دندانپزشک شدت بند زبان را ارزیابی می کند. سلامت کلی دهان فرد را در نظر می گیرد و تشخیص می دهد که آیا لیزر دندان برای یک مورد خاص مناسب است یا خیر.

درمان فرنولوم لینگوال با لیزر دندان نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در مراقبت های بهداشتی دهان و دندان است. به ویژه برای افرادی که گره زبان دارند. این رویکرد کم تهاجمی امکان تصحیح دقیق و کارآمد بافت محدود کننده را فراهم می کند و باعث تسکین فوری و بهبود عملکرد دهان می شود. اگر شما یا فرزندتان چالش‌های مرتبط با بستن زبان را تجربه می‌کنید. با یک متخصص دندانپزشکی با تجربه در درمان لیزر دندان مشورت کنید تا این راه‌حل ابتکاری را کشف کنید. بازیابی عملکرد مطلوب دهان و بهبود کیفیت کلی زندگی هرگز راحت تر و راحت تر نبوده است.

توجه :

این مطلب توسط ادمین سایت لیزر دندانپزشکی اصفهان ، مدیریت و منتشر شد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

درمان بیماری پریودنتال با لیزر دندان

کانتورینگ و تغییر شکل لثه با لیزر دندان

سوالی دارید? چت در واتساپ