بیماری های دندانی قابل درمان با لیزر

بررسی بیماری های دندانی قابل درمان با لیزر

چه درمان پوسیدگی، ریشه و یا جراحی دهان – فناوری لیزر دندان برای بسیاری از کاربردها مناسب است، به طوری که ملایم‌تر و موفق‌تر از ابزارهای معمولی است. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان متخصص لیزر دندانپزشکی اصفهان بیماری های دندانی قابل درمان با لیزر را مورد بررسی قرار می دهیم.

درمان پریودنتیت با لیزر

در درمان پریودنتیت (به طور محاوره ای همچنین “پریودنتوز”)، لیزر رویکردی ملایم و موثر را برای موارد زیر ممکن می سازد:

  • تمیز کردن پاکت های لثه با حذف پلاک های سخت و کاهش باکتری های مضر از طریق اثر استریل کننده نور لیزر
  • حساسیت زدایی از گردن دندان های حساس و حساس به درد با آب بندی کانال های عاج باز

درمان ریشه با لیزر

در درمان ریشه از لیزرهای دندانی برای آماده سازی کانال ریشه استفاده می شود. اثر استریل کنندگی لیزر خطر التهاب مکرر لثه را کاهش می دهد.

درمان پوسیدگی با لیزر

در درمان پوسیدگی، در ابتدا از لیزر برای درمان پرکردگی کامپوزیت با نور استفاده می شد. اما در این میان، نور UV یا لامپ های LED بیشتر استفاده می شود. لیزرهای اربیوم “دریل” را نیز امکان پذیر می کند، یعنی حذف مواد پوسیدگی دندان و آماده سازی حفره. دقت بالای لیزر یک روش بسیار ملایم را برای حفظ تا حد ممکن مواد دندانی سالم امکان پذیر می کند.

لیزر همچنین برای مهر و موم کردن شقاق به عنوان بخشی از پیشگیری از پوسیدگی در کودکان استفاده می شود. با این حال، لیزر دندان برای پردازش پرکردگی های فلزی یا جایگزینی پرکننده های آمالگام مناسب نیست.

کاربرد لیزرهای معمولی دندان | لیزر دندان اصفهان

جراحی دهان و ایمپلنتولوژی با اسکالپل لیزری

اسکالپل لیزری با دقت بالا، برش های بدون خونریزی و استریل کردن ناحیه زخم را متقاعد می کند. در جراحی های بافت نرم و همچنین در جراحی فک استفاده می شود:

  • بریدن فرنولوم (بریدن فرنولوم، فرنکتومی)
  • درمان زخم آفتی
  • پلاستیک آدامس
  • دندان قروچه برای تاج گذاری
  • قرار گرفتن در معرض ایمپلنت ها
  • پری ایمپلنتیت-درمانی

بلیچینگ با لیزر

با بلیچینگ در مطب، یعنی سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، از نور لیزر برای فعال کردن ماده سفید کننده اعمال شده بر روی سطح دندان استفاده می شود.

نحوه بهبودی زخم پس از لیزر

ترمیم زخم بعد از جراحی دهان با تکنولوژی دندانپزشکی لیزری سریعتر و عوارض کمتری نسبت به جراحی با روشهای مرسوم دارد. درد زخم نیز کمتر است. دلیل این امر هدایت دقیق تر و بافت پسند تر اسکالپل لیزری، از بین رفتن فوری رگ های خونی بریده شده و استریل شدن ناحیه زخم است. در بسیاری از موارد نیازی به بخیه جراحی نیست و جای زخم کمتر است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص لیزر دندانپزشکی اصفهان

جایگزینی لیزر دندانپزشکی با دریل معمولی

” دریل کردن بدون مته” تنها یکی است، اما برای بسیاری از بیماران ما مهمترین کاربرد لیزر دندانپزشکی: تقریباً همه در مقطعی تحت تأثیر پوسیدگی قرار می گیرند و بسیاری ارتعاشات، فشار و سر و صدای مته سنتی را فوق العاده می دانند. ناخوشایند از طرف دیگر لیزر بافت سخت بدون درد، بدون لرزش عمل می کند و به ویژه بر روی بافت ملایم است.

توجه :

این مطلب توسط ادمین سایت لیزر دندانپزشکی اصفهان ، مدیریت و منتشر شد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

جراحی LANAP برای درمان بیماری پریودنتال

مزایا و معایب LANAP

درمان غیرتهاجمی بیماری پریودنتال

سوالی دارید? چت در واتساپ