انواع لیفت لثه

لیفت لثه برای چه کسانی مناسب و ممنوع است؟

لیفت لثه یکی از روش‌های درمانی خاص در دنیای دندانپزشکی محسوب می‌شود که مجاز بودن انجام آن شامل یکسری اما و اگرها است. و در صورتی که بیمار شرایط اولیه لازم برای انجام لیفت لثه را داشته باشد دندانپزشک برای انجام لیفت لثه اقدام خواهد کرد. اما در صورتی که بیمار متقاضی لیفت لثه در لیست داوطلبان ممنوعه باشد، انجام کانتورینگ لثه به علت احتمال عوارض احتمالی مثل لق شدن دندان‌ها، ایجاد عفونت و … امکان پذیر نخواهد بود.

شرایط ضروری برای انجام لیفت لثه

1. تحلیل لثه به علت عفونت
  2. کوچکی و باریک بودن لب بالایی
  3. درگیری بیمار با دندان قروچه
  4. پایین بودن ژنتیکی غیر نرمال بافت لثه
  5. داشتن دندان‌های متوسط
  6. قوی بودن ریشه‌دندان‌ها
  7. اتمام طول رشد دندان‌های دائمی

انواع لیفت لثه | لیزر دندانپزشکی اصفهان -
طرح لبخند اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص طرح لبخند اصفهان

انواع لیفت لثه

لیفت لثه یا همان کانتورینگ لثه به صورت معمولی با دو روش متفاوت جراحی یا کمک گرفتن از لیزر، انجام می‌شود اینکه کدام روش درمانی بهتر و به صرفه‌تر است کاملا بستگی به شرایط بافت لثه و ساختار دندان بیمار دارد. و بهترین روش درمانی برای هر بیمار متفاوت است و تشخیص این موضوع پس از معاینه دقیق لثه و دندان‌ها توسط دندانپزشک متخصص امکان پذیر است.

• جراحی لثه

جراحی لیفت لثه که در حقیقت یک نوع جراحی سرپایی کوتاه مدت محسوب می‌شود بافت اضافی لثه پس از تزریق بی‌حسی و انجام عکس‌برداری‌های لازم با تیغ جراحی توسط دندانپزشک بریده می‌شود. این جراحی نسبت به لیفت با لیزر یک روش درمانی تهاجمی‌تر محسوب می‌شود.

• لیفت لثه با لیزر

در روش درمانی لیفت لثه با لیزر دیگر خبری از دردسرهای لیفت با تیغ جراحی و …. نیست و درمان در مدت زمان کوتاه‌تری با ایجاد کم‌ترین درد و عارضه جانبی انجام می‌شود. البته فراموش نکنید که لیفت لثه با لیزر تنها در شرایطی امکان پذیر است که قصد از بین بردن بافت نرم لثه را داشته باشیم یعنی برداشتن بافت‌های سخت لثه با لیزر امکان پذیر نیست.

مطالب پیشنهادی:

درمان های لبخند لثه ای و لیفت لثه