نحوه انجام عصب‌کشی دندان با لیزر

عصب‌کشی دندان با لیزر

در روش عصب‌کشی دندان با امواج نوری لیزر، کانال‌های ریشه به طور کامل تخلیه می‌شود و داخل آن به خوبی استریل می‌شود. با توجه به اینکه این روش سرعت بالایی دارد معمولا بدون نیاز به بی‌حسی انجام می‌شود. از آنجایی که لیزر درمانی روشی کم تهاجمی است نتایج حاصل از آن با موفقیت بالایی همراه است. در واقع دقت بسیار بالا تکنولوژی لیزری موجب شده که بیمار از ایمن بودن این روش اطمینان خاطر داشته باشد و به نتایج دلخواه خود با کمترین میزان درد و خونریزی دست یابد.

درمان ریشه با لیزر معمولا در یک جلسه انجام می‌شود اما در برخی از مواقع به دلیل شدت عفونت و وضعیت بیمار، دندان‌پزشک ادامه پروسه درمان را به جلسه بعد موکول می‌کند. به این صورت که دندان‌پزشک دندان را پانسمان کرده و در مراجعه بعدی درمان را تکمیل می‌کند. در جلسه دوم درمان نیز پس از برداشتن پانسمان و پاکسازی مجدد کانال حفره دندان، باقی‌مانده عفونت از بین می‌رود.

سپس کانال دندان را با مواد مخصوص پر می‌کنند و در پایان دندان پرشده و روکش می‌شود تا از استحکام و مقاومت کافی برخوردار شود.

نحوه انجام عصب‌کشی دندان با لیزر| لیزر دندانپزشکی اصفهان -
طرح لبخند اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص لیزر دندانپزشکی اصفهان

عصب‌کشی با لیزر بهتر است یا روش‌های سنتی؟

عصب‌کشی سنتی

در روش درمانی عصب‌کشی معمولی برای باز کردن سوراخ دندان از دریل استفاده می‌کنند. سپس پالپ عفونی و آسیب دیده را خارج نموده و مجددا کانال ریشه را پاکسازی و پر می‌کنند.

عصب‌کشی لیزری

این روش نیز دقیقا مشابه روش سنتی است، با این تفاوت که در آن لیزر جایگزین دریل شده است. لیزرها می‌توانند با دقت و سرعت بیشتری بافت‌های آسیب دیده را از بین ببرند و بخش بیشتری از بافت سالم را حفظ کنند. آنچه که موجب محبوبیت این روش شده، میزان درد و خونریزی کمتر است. به‌طوری‌که افرادی که قبلا روش عصب‌کشی سنتی انجام داده‌اند اگر دفعات بعدی از این روش استفاده کنند ناراحتی و درد آن‌ها حین و پس از درمان ریشه خیلی ناچیز خواهد شد.

مطالب پیشنهادی :

مزایای عصب‌کشی دندان با لیزر