عوارض احتمالی جراحی افزایش طول تاج دندان

پس از انجام جراحی تاج دندان ممکن است مواردی مشاهده کنید که شما را نگران کند.

با توجه به اینکه متخصص شما قطعا توصیه‌هایی را برای پیشگیری از این موارد خطرناک ارائه می‌کند، عمل به این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند دوران بهبودی را به راحتی طی کنید.

• خونریزی و یا ترشح خونابه از محل جراحی: به دلیل انجام جراحی بروز خونریزی تا حدودی طبیعی است و ممکن است تا چند ساعت نیز ادامه داشته باشد. در صورت خونریزی یک گاز استریل را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی محل خونریزی قرار دهید.
  • تورم محل جراحی: ورم کردن یکی دیگر از عوارض شایع پس از این جراحی است. برای رفع آن تا سه روز پس از عمل از کمپرس یخ روی صورت (در قسمت جراحی شده) استفاده کنید و آن را به مدت ۱۵ تا ۳۰ روی صورتتان قرار دهید.
  • بروز درد در محل جراحی: با توجه به وسعت و عمق جراحی امکان دارد پس از رفع شدن اثر داروی بی حسی موضعی فرد احساس درد و ناراحتی در محل جراحی داشته باشد.
  • ایجاد حالت تهوع پس از جراحی: برخی افراد به دلیل احساس درد و عوارض داروی بی حسی دچار حالت تهوع می‌شوند. در این شرایط کمی غذای نرم بخورید و پس از آن از مسکن استفاده کنید تا علائم شما کاهش پیدا کند.
  • حساسیت دندان‌ها به سرما و گرما: حساس شدن نسبت به سرما و گرما تا یک ماه پس از جراحی نیز با شما همراه خواهد بود. دلیل این موضوع باز شدن ناحیه ریشه دندان است که البته موضوع نگران کننده‌ای نیست. طی این مدت از خوردن و آشامیدن خوراکی‌های سرد یا داغ خودداری کنید.

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری دکتر حسین برجیان متخصص لیزر دندانپزشکی اصفهان به بخش ارتباط با ما مراجعه نمایید.